بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آبرسان پوست چیست و چه کارایی دارد؟

آبرسان پوست چیست و چه کارایی دارد؟

آبرسان پوست با همون هیدرومی به معنی رطوبت دادن به پوست هست. اگر میخواید پوستی سالم و جذاب داشته باشید، باید حتما به فکر آبرسانی اون با محصولات مناسب باشید.

با افزایش سن، پوست شروع به شکننده تر شدن میکنه و در نهایت کم کم چین و چروک ها خودشون رو نشون میدن. افرادی که به این موضوع براشون مهمه باید از سن30 سالگی به بعد، اهمیت بیشتری به پوست و زیبایی خودشون بدن. یکی از تاثیرگذارترین کارهایی که میشه انجام داد، پیروی از یک رژیم غذایی سالم هست.


برای خرید انواع آبرسان پوست از کاج شاپ به نشانی زیر مراجعه کنید.

https://www.kajshop.com/

چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟ مطلب مرتبط چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟

آبرسان پوست برای چه افرادی مناسب است؟

افرادی که دچار پوست های خشک و یا پوست های کم آب هستن به کرم های آبرسان نیاز دارن. شاید براتون کمی عجیب باشه اما مفهوم پوست خشک و کم آب باهم متفاوته.


پوست های خشک

پوست خشک به پوستی گفته میشه که به خاطر دلایلی مثل ژنتیک یا سن، سبوم کمتری ترشح میکنه. همچنین به علت کمبود چربی و روغن روی سطح پوست و کاهش لایه چربی محافظ پوست، میزان تبخیر رطوبت از سطح پوست هم افزایش پیدا میکنه. بنابراین پوست به سمت خشکی میره و احساس کشیدگی و خشکی روی سطح پوست به وجود میاد.


پوست های کم آب

کم آبی یا دی هیدرشن یکی از مشکلات رایج است که اغلب پوست ها چه از نوع خشک و چه از نوع چرب اون رو تجربه میکنن. مشکل کم آبی به این شکل هست که آب موجود توی لایه های سطحی پوست به شدت کاهش پیدا میکنه و پوست خسته و کدر به نظر میرسه.


از کجا پوست کم آب و پوست خشک رو تشخیص بدیم؟

از جمله نشونه های یک پوست خشک میشه به احساس زبری و ناهمواری روی پوست، خشکی زدن پوست و پوسته پوسته شدن اشاره کرد. پوست هایی که دچار کم آبی میشن به سختی میتونن مواد مغذی مثل ویتامین C رو دریافت کنند. بنابراین اگر پوستتون دچار کم آبی شده و دوست ندارین زیبایی تون رو هم از دست بدین باید خیلی سریع یک فکر اساسی برای استفاده از یک آبرسان پوست خوب بکنید. پوست های خشک همیشه باید مرطوب کننده و آبرسان رو کنار خودشون داشته باشن.

اما نشونه های شناخت پوست کم آب چیه ؟ کدر و خسته به نظر رسیدن پوست، احساس کشیدگی در پوست، التهاب و قرمزی پوست، واضح تر به نظر رسیدن خطوط ریز و چین و چروک های روی صورت، افتادگی و شل شدگی پوست از جمله عوارض پوست کم آب و دهیدراته هستن. اگر مدتی هست که به این مشکل دچار شدین، این نشون میده که پوست شما دچار کم آبی شده و قابل درمان و برگشت به شکل ایده آل خودش هست.

در هر صورت فرقی نمیکنه که پوست شما خشک هست یا اینکه پوستتون دچار کم آبی یا دی هیدرشن شده. چیزی که اهمیت داره اینه که شما به یک آبرسان پوست خوب نیاز دارید. این دقیقا همون چیزی هست که در ادامه میخواهیم راجع بهش صحبت کنیم. اما قبل از اون بد نیست درمورد عواملی که باعث کم آبی پوست میشن بدونید.

تفاوت آبرسان با مرطوب کننده چیه؟

شاید برای شما هم سوال باشه که چه تفاوتی بین کارایی آبرسان پوست با مرطوب کننده و لوسیون وجود داره. در حالی که هر سه مورد برای پوست های خشک و کم آب استفاده میشن. توی این بخش میخوام هر تفاوت بین آبرسان و مرطوب کننده رو براتون باز کنم.

آبرسان پوست چیست؟ آبرسان ها رطوبت و آب مورد نیاز پوست رو تامین میکنن. چربی ندارن و یا اینکه مقدار اون خیلی کم هست. علاوه بر این موارد، محصولات آبرسان سبک هستن و زود هم جذب میشن. محصولات آبرسان توی زبان انگلیسی با عنوان hydrator شناخته میشن.

مرطوب کننده پوست چیست؟ مرطوب کننده های پوست یک لایه محافظتی روی پوست ایجاد میکنن که از تبخیر آب پوست جلوگیری میکنه. مرطوب کننده ها چربی بیشتری دارن و کمی سنگین هستن. احساس سنگینی که موقع استفاده از محصولات مرطوب کننده وجود داره به خاطر همون چربی هست که توی ساخت این محصولات استفاده میشه. مرطوب کننده ها رو توی زبان انگلیسی با moisturizer میشناسن.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده